Afsluiting: Mamma’s bezoek

Mamma en ik op de Muur!


Op de vorige site had ik het laatst verteld over ons reisje naar de Grote Muur. Daarna waren er nog maar twee dagen over, waarin we naar het Beihai Park zijn geweest en zijn gaan winkelen bij de Beijing Zoo-shoppingcentra.
Ik vond vooral het Beihai Park leuk. Het meer is erg mooi en er komen veel mensen heen voor recreatie. Ze kalligraferen of schilderen met sponskwasten op de tegels, en er waren ook heel veel mensen aan het stijldansen. Daar hebben we een tijdje naar staan kijken, erg leuk om te zien hoe zoveel oudere mensen zich hier vermaken, en dan met zo’n koude temperaturen! Er zijn ook zanggroepjes, schaakclubs en kaartspelen zijn ook favoriet. Het zonnetje scheen die dag erg warm dus we konden wat langer buiten blijven.
Een van die mensen met zo’n sponskwast maakte een tegelschildering van mij, dat was leuk! De toeschouwers stonden in een groepje om hem heen, hem toefluisterend dat hij vooral mijn ogen maar wat groter moest maken. Even later stond er nog iemand met zo’n kwast, maar hij was aan het kalligraferen. Ik vroeg of ik even mocht proberen, en het lukte me best goed! Ik heb lang niet meer geoefend dus ik maakte een paar foutjes, maar de mensen om me heen waren erg onder de indruk dat ik uberhaupt karakters kon schrijven. Uiteindelijk heb ik zelf ook een kwast gekocht, dan kan ik dat in de zomer ook buiten gaan doen!
De laatste dag gingen we winkelen. Er waren nog een paar souvenirtjes die mamma graag wilde kopen, en een tas voor in het vliegtuig stond ook op het lijstje. Dit winkelcentrum is altijd veel drukker dan die waar we al waren geweest, tussen de middag rustten we even uit bij de MacDonalds. Al die drukte! We haalden de vliegtuigtas bij een kraampje waar alle tassen nu 10 kuai waren, dat was dringen! Maar we slaagden wel! Ik had ook nog een rugzak ergens anders gekocht en een paar haarspeldjes.
De laatste avond aten we weer bij het restaurant met de gegrilde vis. Erg lekker gegeten, vooral de frisse walnootsalade met kersenbloesem, mmm!
Voordat mamma kwam was ik een beetje bang dat ik veel dingen op ons lijstje zou moeten schrappen, omdat ik maar de helft van de tijd had die ik met Tim had. Maar uiteindelijk hebben we alles kunnen doen! Vaak konden we een paar dingen per dag doen, zoals de Temple of Heaven met de Pearl Market en ook nog eens de antiekmarkt! Ik ben blij dat ik haar toch nog zoveel heb kunnen laten zien en we hebben beiden genoten. Ik vond het heel erg leuk dat mamma me hier op kwam zoeken en dat ik haar een beeld heb kunnen geven van hoe ik hier elke dag leef.

De foto’s staan online op http://www.photobucket.com/carmenpaulinechina

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Jean-Pierre
    Mrt 04, 2012 @ 15:41:27

    Ik verheug me nu al op de foto dat jij in een zomerjurkje in het Beihai Park met je nieuwe kwast aan het kaligraferen bent!

    Beantwoorden

Geef een reactie

